Skip to main content

Spar tid med smarte værktøjer til it-chefer


Kategori:

Som it-chef har du ofte meget på din to-do-liste. Du er ikke kun involveret i at udrulle enheder; du er også ansvarlig for at optimere og vedligeholde pc-flåden. Kort sagt: hele livscyklussen. Heldigvis er der værktøjer til rådighed for it-chefer, som gør disse opgaver meget lettere. Hvad indebærer disse værktøjer, og hvad giver de dig helt konkret?

Værktøjer til it-chefer

Dette er en artikel om it-chefens ændrede rolle. Her fokuserer vi på de værktøjer, der kan hjælpe dig med at spare tid.

Implementering uden berøring

Hvordan er udrulningen af nye enheder organiseret i din organisation? Ofte skal en ny enhed først leveres til IT-afdelingen for at blive fuldt konfigureret. Den rigtige software installeres på enheden, og alle nødvendige applikationer installeres. Derefter skal medarbejderen besøge IT-afdelingen for at hente enheden.

Denne proces tager en masse tid, som IT-afdelingen ofte ikke har. Et nyttigt værktøj til at fremskynde dette er såkaldt »zero touch deployment« gennem Microsoft Intune. Det betyder, at alle installationer allerede er udført hos leverandøren, så enheden kan leveres direkte til slutbrugeren.

Joey Stork, ekspert hos HP, forklarer fordelene: »Teknologien er sat op på forhånd, så enheden er næsten klar, når den når frem til en bruger. IT-afdelingen behøver ikke at gøre mere; i løbet af få sekunder er enheden oppe at køre. Det sparer en masse arbejde.

Proactive Insights

Et andet nyttigt værktøj er HP’s Proactive Insights. Dette værktøj hjælper dig med at få et præcist øjebliksbillede af din pc-flådes tilstand. På et øjeblik kan du se status for dine enheder, hvordan de klarer sig, og om der er defekte dele.

Hvis du sætter det op, kan du endda se præcis, hvor enhederne er placeret. Derudover kan du gennemføre undersøgelser af medarbejdertilfredshed ved at køre undersøgelser på slutbrugernes computere.

Proactive Insights er en smart løsning til at indsamle konkret viden om alle enheder i din organisation, uden at du behøver at besøge kontorerne fysisk. Med andre ord en perfekt løsning til den hybride arbejdsplads. Læs mere om alle de smarte værktøjer fra HP Services.

Active Care

HP Active Care er en udvidelse af Proactive Insights. »Det er en mere omfattende garanti, hvor der automatisk sendes en reparationsanmodning, hvis Proactive Insights giver besked om det. Du skal bare udfylde nogle ekstra data, før du sender. Det er en procesintegration, hvor du som it-chef ikke længere behøver at logge manuelt, hvad problemet er.«

Den store fordel ved denne løsning er, at værktøjet selv kan registrere, hvor fejlen kommer fra, gennem Proactive Insights. Du kan også sende beskeder 24/7. Læse mere om HP Active Care her.

Predictive Maintenance

Forebyggelse er bedre end helbredelse. Predictive Maintenance er en del af Proactive Insights, som indikerer, hvornår en del af din enhed er tæt på at gå i stykker. Det giver dig mulighed for at udskifte delen, før den rent faktisk svigter.

»På den måde kan du minimere nedetid og aflaste it-afdelingen. Ved at planlægge optimerer man den tid, it-afdelingen bruger på fejlen. Desuden sørger man for, at brugeren får hjælp, inden fejlen begynder at give problemer,« forklarer Joey.

Læs mere om de smarte værktøjer fra HP Services. Eller kontakt en af vores HP-partnere, hvis du vil videre mere om vores innovative produkter og serviceydelser. Udfyld formularen herunder og du vil bliver kontaktet af din foretrukne HP-partner.